Hamé hodlá své aktivity posílit v zahraničí, český trh není tak ziskový

Kunovický výrobce potravin Hamé má v plánu rozšířit své působení v zahraničí. Zaměřit se chce především na rozvoj produkce ze svého závodu v Rusku, odkud by dál exportoval zejména do Asie. Důvodem je to, že český trh není tak ziskový, jak býval. Plány společnosti, kterou počátkem dubna převzala norská skupina Orkla, na dnešní odborné konferenci v Brně představil generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Podle něj firma plánuje také akvizice, chybí jí například výrobní závod na zeleninu a ovoce.

Tržby potravinářské společnosti Hamé loni meziročně stouply o více než osm procent na 6,01 miliardy korun. Nejvíce vzrostly v Česku, a to o 13 procent, tuzemský trh tak přinesl firmě polovinu tržeb. Hrubý zisk firmy činil přibližně 600 milionů korun. Podíl tržeb z Česka firmě v posledních letech ale klesá, v roce 2008 činil 57 procent.

Výroba v ČR a střední Evropě má podle Štrupla tvořit jednu ze dvou výrobních základen společnosti. Další těžiště má být v Rusku, kde má Hamé asi 200 kilometrů od Moskvy výrobní závod. Jak řekl Štrupl, výroba tam začíná být velice konkurenceschopná. Firma odtud plánuje export do okolních zemí, jako je Ázerbajdžán, a dál do Číny nebo Vietnamu. Otázkou podle něj je, kde všude mít přímé zastoupení, vlastní obchodní tým, vlastní marketing.

Hamé má v současné době deset výrobních závodů. Zatím poslední akvizicí firmy byla v roce 2014 koupě slovenské společnosti Doma Prešov, čímž vstoupila do kategorie majonéz, dresinků a omáček.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down