Kampaň na podporu kvalitních potravin „Jak Češi začali kupovat kvalitní potraviny?“, jejímž zadavatelem byl Státní zemědělský intervenční fond, získala hned dvě ocenění v rámci prestižního mezinárodního bruselského hodnocení EACA. Zabodovala v kategorii „Product Launch /Relaunch/Trial campaigns“ (bronz) a dále v segmentu „Retail or Trade Marketing – Dealer/Salesforce“ (stříbro). Informovala o tom tisková mluvčí Státního zemědělského intervenčních fondu (SZIF) Vladimíra Nováková.
Evropskému klání, do kterého z regionálních kol postoupilo celkem šest českých agentur s devíti různými kampaněmi, předcházela národní obdoba soutěže, červnový 16. ročník IMC Czech Awards. Tam úspěšná kampaň „Jak Češi začali kupovat kvalitní potraviny?“ získala hned pět medailí, a to dvě stříbra v kategoriích Integrovaná komunikace a Veřejný zadavatel a tři bronzy v kategoriích: Budování značky a Retail/merchandising/instore marketing, dále za kampaň Střihněte si 3x Škodu Fabia v rámci kategorie Spotřebitelské soutěže a loajalitní program.
V evropském finále IMC Czech Awards, které se konalo v listopadu v Bruselu, si kampaň vysloužila ještě bronzové ocenění v kategorii „Product Launch /Relaunch/Trial campaigns“ (uvedení produktu na trh) a stříbro v segmentu obchodu a prodejního marketingu. „Podpora kvality potravin je pro nás jednou z hlavních komunikačních priorit, které se systematicky věnujeme už několik let. Proto nás velmi těší, že získáváme stále další ocenění nejenom v rámci ČR, ale i v mezinárodní konkurenci,“ komentoval generální ředitel SZIF Martin Šebestyán. Dlouhodobým cílem projektu bylo zvýšení edukace spotřebitelů na téma kvality a důležitosti preference kvalitnějších potravin. Komunikační kampaň, kterou realizovala agentura Momentum, měla vysvětlit rozdíly v kvalitě potravin u výrobků se značkou kvality ve srovnání s jinými, a to z důvodu používání kvalitních surovin, poctivých receptur a moderních technologií, a změnit tak spotřebitelské rozhodování z ceny ve prospěch kvality.*