19.07.2022 | 09:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Věrnostní program v potravinářských řetězcích využívá více než polovina zákazníků

Věrnostní program v potravinářských řetězcích využívá pro zvýhodněné nákupy většinou více než polovina zákazníků a počty narůstají. Důvodem je podle některých obchodníků vysoká inflace a obavy z dalšího zdražování. V sítích, které to umožňují, lidé i vyšších věkových skupin stále častěji používají věrnostní program v mobilní aplikaci na úkor klasických plastových karet. 

Věrnostní kartu sítě Kaufland podle její mluvčí Renaty Maierl aktivně využívají více než dva miliony lidí, z nichž 1,3 milionu s kartou nakupuje minimálně jednou měsíčně. Z celkového počtu transakcí tvoří ty uskutečněné s věrnostní kartou zhruba polovinu, jde především o velké rodinné nákupy. "Z našich statistik vyplývá, že uživatelé s kartou nakupují průměrně jednou týdně a v téměř dvojnásobné výši než běžní zákazníci," uvedla Maierl. Hypermarkety Globus ve svém věrnostním programu mají zhruba 600 000 zákazníků a podle mluvčí firmy Anety Turnovské noví přibývají. Nejenže stoupá využití slevových kupónů v rámci věrnostního programu, ale obecně roste zájem o zboží ve slevě, uvedla dále. Oblibu tradičních letákových nabídek potvrdil také ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček. Lidé je podle něj často kombinují s kredity, které sbírají za nákupy ve věrnostní mobilní aplikaci. Tu si stáhlo přibližně 1,2 milionu lidí. Zákaznickou kartu sítě Penny využívá zhruba 1,5 milionu lidí, nadpoloviční většina všech zákazníků, řekl mluvčí společnosti Tomáš Kubík. Počet nových letos výrazně vzrostl. "Velký zájem mají zákazníci také o naši Penny aplikaci a využívání zákaznické karty v digitální podobě. Přírůstky uživatelů s digitální aplikací máme v řádu desetitisíců měsíčně," uvedl. Každý měsíc stoupají i počty nových členů věrnostního programu sítě Lidl. Lidé program podle mluvčího firmy Tomáše Mylera využívají dlouhodobě. "Připravíme-li však speciální akci na zajímavé potraviny pouze pro zákazníky Lidl Plus, pozorujeme úměrně tomu větší dynamiku," řekl. Do věrnostního programu společnosti Tesco je zapojeno asi 1,2 aktivních uživatelů. "Ze strany zákazníků vidíme velký zájem, počet nákupů s aplikací či kartou Clubcard se zvýšil o čtvrtinu a průměrná úspora s Clubcard činila v červnu 34 procent," dodal za Tesco Michal Kuzmiak.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down